Informacije za posjetitelje
STALNI IZLOŽBENI POSTAV

RADNO VRIJEME, ULAZNICE, STRUČNA VODSTVA

 


Naslovna
O muzeju
Odjeli
Izložbe
Stalni postav
Foto galerija
KULTajmo u Šibeniku
Pravo na pristup informacijama
Javna nabava
Dokumenti
Publikacije
Natječaji
Kontakt



 

ČETIRI BUNARA: NEISPRIČANA PRIČA

 

Glumci: Leon Lučev - Antun Vrančić
Ivana Gulin - Cvijeta Zuzorić
Milivoj Beader - Faust Vrančić
Tekst pripremila: Sara Renar
Glazba 
Orantibus in loco (fragment)
Pjevaju:  Tara Šolić, učenica 3.razreda srednje glazbene škole Ivana Lukačića Janja Aja Avdagić, učenica 3.razreda srednje glazbene škole Ivana Lukačića  
Uz orgulje:   Tina Banovac, prof.  
Učenice pripremila:  Ana Grubić Miškić, prof.  
   
Kompozicija inspirirana bugaršticom iz “Ribanja i ribarskog prigovaranja” Petra Hektorovića (1568) 
Autorica glazbe:   Sara Renar 
   
Cantate Domino    
Pjevaju  ara Šolić,učenica 3.razreda srednje glazbene škole Ivana Lukačića Lucija Zmijanović,učenica 1.razreda srednje glazbene škole Ivana Lukačića  
Uz orgulje:   Tina Banovac, prof.  
Učenice pripremila:  Ana Grubić Miškić, prof.  
   
 Aranžman: Sara Renar

Uloga glazbe u obrazovanju te utjecaj glazbe na njegu duha čest je predmet humanističkih promišljanja. Prvo pismo temeljeno je na stvarnom pismu iz 1569. šibenčanina Antuna Vrančića svome nećaku Faustu, tada na studiju u Padovi, u kojem otvoreno izražava svoju brigu da se mladi Faust previše ne zanese glazbom jer se od iste ipak ne može zaraditi i uživati društveni ugled kao u drugim ”ozbiljnim” zanimanjima.1 Iduće pismo Antuna Vrančića datirano je dva desetljeća ranije i upoznaje nas sa znatno mlađim Antunom koji se prisjeća svoje mladenačke ljubavi prema venecijanskoj plemkinji dubrovačkog porijekla Magdaleni Millaversi i koji veliča glazbeno umijeće spomenute dame.2 Stoga se čini primjeren odlomak stvarnog pisma dubrovkinje Cvijete Zuzorić, također ključne figure hrvatke renesanse, u kojem progovara u obranu prava žene da se glazbeno obrazuje i na taj način kreativno izražava.3 Ženama je mogućnost bilo kakvog školovanja, pa tako i onog glazbenog bila ograničena ali ne treba zaboraviti da su, nakon obrazovanih muškaraca i svećenstva trećinu pismenog stanovništva u doba humanizma u Dalmaciji činile redovnice.4 Obzirom na brojnost i specifičan položaj te ženske čitalačke publike, ne čudi da Faust Vrančić upravo redovnicama samostana S. Salvatore 1606. posvećuje knjigu “Život nekoliko izabranih divic”. Iako su se mnoge društvene okolnosti promijenile, suvremeni slušatelj će uočiti da su neka razmišljanja ipak ostala vrlo slična i do današnjeg dana.

  1. Sentimentalni odgoj: Antun i Faust Vrančić, Gradska knjižnica Juraj Šižgorić, Šibenik 1995. str. 45-49.
  2. E. Stipčević: Renesansna glazba i kultura u Hrvatskoj, Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog, Muzičko informativni centar, Zagreb 2017., str. 73.
  3. E. Stipčević: Renesansna glazba i kultura u Hrvatskoj, Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog, Muzičko informativni centar, Zagreb 2017., str. 211
  4. Memorijalni centar Faust Vrančić: Dvanaest djevica, tri kralja i jedna vila, edukacijski video za Noć muzeja 2021.